ТГ-2


Шлях в тисячу кілометрів,
починається з першого кроку.
 Лао-Цзи.

Педагогічне кредо вчителя, як джерело його натхнення.

Кожного разу, починаючи новий для себе вид роботи, згадую великого китайського мудреця, слова якого збереглись до наших днів і передаються з покоління в покоління. В них закладено глибокий зміст, який стає зрозумілим на певному етапі життя, коли вже є певний багаж знань, а попереду ще так багато заплановано.
Вчительська професія, яку я для себе обрав, унікальна за своєю природою, адже кожного дня, йдучи до школи ми, педагоги, готуємо нове покоління. Наш досвід, який ми отримали в університеті та роки праці в навчальних закладах в поєднанні зі складними шкільними ситуаціями, до яких іноді не можна бути готовим поступово  формує так званий характер та стиль вчителя, який стає його зброєю та візитною карткою.
Це єдина професія в світі, коли ти навчаєш і водночас постійно, кожного дня, навчаєшся сам, особливо це стосується вчителя інформатики.
Так склалося, що ми  маємо унікальну можливість жити в той час, коли бурхливими темпами розвивається інформаційне суспільство, коли технологічний прорив торкнувся всіх напрямків людської діяльності та з’явились тисячі професій, яких десяток років тому ще навіть не було.
Вчитель, йдучи на урок, бере на себе відповідальність відкривати перші таємниці світу штучного інтелекту, кібернетики, сучасних технологій, робото- техніки, та ще десятків напрямків людської діяльності пов’язаних з комп’ютером. На сьогоднішній день сучасна техніка є у кожному домі. Уміння користуватись нею закладається з перших кроків, які робить дитина.
Вимоги до освітнього процесу за останні роки набули значних змін та модернізацій. Потребує доповнення і сучасна педагогіка, завдання якої формувати свідомість майбутнього громадянина, який намагається  в свою чергу всілякими засобами здобути сучасну освіту, знайти престижну роботу та бути значимою частиною суспільства.
Сьогодні можна стверджувати, що мені вдалося досягти успіху в своїй педагогічній діяльності. Якщо розкривати мій секрет успіху, то, мабуть потрібно розпочати з того важливого моменту, коли мною було прийнято рішення про те, що моя майбутня професія буде пов’язана з технологіями, комп’ютерами і навчанням підростаючого покоління. Саме ці три складові були основою під час мого навчання в Криворізькому державному педагогічному університеті за напрямком підготовки «Вчитель математики та основ інформатики».
Ці роки були наповнені бурхливими емоціями та яскравими подіями, серед яких перші знайомства з професією вчителя, формування початкової бази знань та головне - це мотивація навчати та постійно вчитись самому.
Завданням викладача педагогічного вишу є формування первинного характеру та початкових професійних якостей вчителя, які в свою чергу мають за роки роботи накопичувати досвід, формувати власну методику роботи та ділитися досвідом з іншими.
«Мотивація – ключ до успіху», саме так  поставлено питання, над яким працюю сьогодні. На мою думку, неважливо якою сферою діяльності займається людина, адже якщо в неї достатньо мотивації, то вона досягне успіху в будь - якій справі, головне, щоб була ціль, на яку варто орієнтуватись. Формування моєї мотивації, яка принесла вагомі результати в моїй роботі бере початок саме з університету.
З другого курсу вишу мені доручили очолити студентську раду. Ця діяльність  мені приносила задоволення та дозволяла проявити свою активну громадську позицію. Це були перші спроби формування певних лідерських якостей та ініціативи, формування активної громадської позиції.
 Мій перший самостійний педагогічний досвід вчителя математики, фізики та інформатики я здобув у школі с. Варварівка Долинського району. Потрібно було давати приклад своїм вихованцям, тому незабаром було вирішено взяти участь у моєму першому професійному конкурсі «Містер освітянин -2008». Певні професійні якості та самомотивація стали тим ключем, який  дозволив мені дійти  до етапу, який проходив в м. Київ та вибороти І місце. Саме тоді стало зрозуміло, що лише постійне прагнення до самовдосконалення та педагогічна майстерність здатні рухати педагога  постійно зростаючою траєкторією.
Професійних конкурсів у моєму житті було багато. Серед них важливим став фаховий конкурс  «Вчитель року - 2013» в номінації вчитель інформатики. Під час підготовки до нього було узагальнено перші результати педагогічної роботи та професійні надбання. Ставши лауреатом обласного етапу, я отримав цінний досвід та розуміння, що рухаюсь в потрібному напрямку.
Беручи участь в конкурсах та змаганнях такого типу я зрозумів, що моя теперішня робота за системою «вчитель - учень» дає шлях до самореалізації, наповнює життя новим змістом, формує цікаві професійні якості. Мотивація, яка вкладається в нашу спільну роботу з учнями сьогодні є невід’ємною частиною успіху в усіх наших починаннях і стає джерелом натхнення для наступних поколінь, а також є тим ключем, який відкриває двері в доросле життя. Починаючи зі шкільної парти, учні мають вчитись відповідальності та формувати в собі лідерські якості.
Чому вчитель має володіти високою мотивацією своїх вихованців?
Сучасний розвиток суспільства, нагромадження величезних масивів інформації потребує нових та дієвих форм і методів роботи під час занять. Саме тому, особливо гостро постає питання раціоналізації часу і науково-практичної організації освітнього процесу, який досить плавно має переходити в самостійну домашню роботу, під час якої потрібно не втрачати зацікавленість дітей.
Впровадження мотиваційних технологій та тренінгів дозволяє викладати матеріал блоками, зосереджуватися на кінцевому результаті освітнього процесу, економити час на заняттях, час для розв’язування задач і вправ практичного змісту; розвивати навички навчання та мислення вихованців, не витрачаючи час на підготовку дидактичного матеріалу та застосовувати сучасні засоби комунікацій.
Вчитель інформатики має в своєму арсеналі багатий та дієвий функціонал  з майже безмежним джерелом інформації. Головне в цій системі – це мотивація дитини до активної та продуктивної роботи  й  вміння не перетворювати комп’ютер на супер - іграшку.
Мотивація – це певна внутрішня сила, що змушує людей діяти та досягати поставленої мети, це стимул, який змушує нас наполегливо працювати та надихає до успіху.
Змагання та конкурси, як особлива форма до самомотивації.
Всі ми в своєму житті брали участь в певних конкурсах та змаганнях і пам’ятаємо, який інтерес іноді нами оволодіває, коли входимо в азарт. Бажання перемагати змушує нас активізувати ті сили та зусилля, які іноді нерозкриті. Здорова конкуренція в будь - якому колективі породжує лідерів, так звану когорту тих, на кого орієнтуються та з кого беруть приклад.
З роками, коли вчитель своєю працею створює навколо себе певне середовище та наповнює свій педагогічний досвід історіями успіху своїх вихованців, будується така система завдань, спрямована  на конкретну ціль – формувати переможців в будь - якому напрямку, в якому здійснюється освітній процес. Лідерські якості формуються в умовах постійної самопідготовки та змагань, під час яких вчитель тримає себе в тонусі, займається самоосвітою, а учні прагнуть першості та перемоги, орієнтуючись в свою чергу на вчительський приклад. Як правило, навіть незначна  перемога в дитині формує особливий емоційний стан, в якому значно підвищується рівень освітньої діяльності та виникає бажання піднятись ще на сходинку вище.
Іноді досить цікаво брати участь в фахових конкурсах, під час підготовки до яких можна узагальнити та систематизувати свої напрацювання. Є можливість переглянути отримані за роки роботи результати. Вони вимірюються здобутками вихованців, які брали участь в змаганнях та досягли певних успіхів. (Досягнення та успіхи подано в систематизації, додатку №1).
--------------------------------
Готуючи учнів до змагань, вчитель  і сам постійно вимушений багато працювати, особливо з інформатики, яка майже кожного року оновлюється. Створюючи свій банк завдань та будуючи свою систему роботи зрозумів одне: з найважливіших пунктів в цій роботі посідає саме мотивація, вона і є тим ключем до успіху, який змушує вчителя рости, а учня здобувати призового місця й відповідно формувати позицію лідера в дорослому житті.
Творча студія «Турмалін»
На сьогоднішній день при КЗ «НВК Долинська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3» створено потужний мотиваційний центр, клуб за інтересами - творчу студію «Турмалін».
Основний напрямок нашої діяльності це позашкільна діяльність в декількох напрямках:
-         ІТ (інформаційні технології) в повсякденному житті.
-         Підготовка до олімпіад.
-         Підготовка до спортивного програмування.
-         Туризм.
-         Велоспорт.
-         Фотомистецтво та комп’ютерна графіка.
-         Волонтерська діяльність в вело- та бігових марафонах.
-         Організація мотиваційних вечорів на вільну тематику.

Коротка хронологія важливих для творчої студії подій.


                          За будь якою роботою вчителя стоїть титанічна праця та старання його вихованців. Можна впевнено стверджувати, що і в дорослому житті старанність та наполегливість роботи учня обов’язково матиме винагороду в професійній діяльності та формування власного іміджу «успішного та активного члена суспільства». Що нам вдалось? Спробуємо перерахувати:
  • з 20.11.17 по 24.11.17 - міжнародний форум “Innovation Market” у Києві, на якому команда “Велогену” разом із учасниками клубу Турмалін представляла свій однойменний проект - соціальну мережу для велосипедистів та посіла перше місце у битві стартапів. 
  • 22.11.17 - хакатон у місті Києві, на якому команда Велогену зайняла перше місце та отримала фінансування свого проекту.
  • з 01.04.2018 по 30.04.2018 - участь клубу “Турмалін” у Всесвітньому флешмобі “30 days of biking”, метою якого є залучення людей до активного способі життя. Цікавою була реалізація проекту: ми запропонували провести не тільки “30 днів на велосипеді”, а й започаткувати акцію “30 днів спорту”. Учаснику потрібно було дотримуватись певних умов: якщо це велоспорт - необхідно кожного дня проїжджати не менше 1 км, якщо це біг - пробігати таку ж дистанцію, і тому подібне. Вдалось зулучити близько 35 учасників з нашого закладу.
  • 06.05.2018 - участь команди у першому Всеукраїнському біговому марафоні “White Stones Trail”, організатором якого був  велоклуб (Ukraine Bike Family), що проводився в місті Кривий Ріг. Учасниками забігу в 10 кілометрів були: Казаку Нікіта, Паламарюк Максим, Коваленко Едуард, Собко Максим, Семенюк Мирослава. Серед волонтерів, які організовували цю подію були наставники Карявка Сергій та Красільніков Олексій.
  • 16.05.2018 -на базі дослідницько-селекційного дендрологічного центру “Веселі Боковеньки” відбувся педагогічний марафон під назвою “Штрихи до портрета Василя Сухомлинського”. Команду представляли керівник Сергій Карявка, учні Паламарюк Максим, Мирослава Семенюк, Тупота Артем, Саєнко Денис. Кожен відповідав за окрему частину роботи, розкривав напрямки роботи творчої студії “Турмалін” .
  • 23.06.2018 - організація Дня туризму, в рамках літнього табору, командою “Турмалін” для 9 команд різних класів. Учні мали змогу пройти вправи з Teambuilding, ознайомитись із базовими навичками, які потрібні кожному туристу, спробували в’язати вузли.
  • 15.07.2018 - команда у складі Карявки Сергія, Красільнікова Олексія, Гаврика Дмитра та Паламарюка Максима вирушила в Кривий Ріг з метою допомогти в підготовці ділянки для маршруту Всеукраїнського марафону “Залізна сотня 2018”: очистка стежок від гілок, прокладання маршруту, доведення траси веломарафону до ідеального стану, таким чином вдалось долучитись до волонтерської справи та вийти  на Всеукраїнський рівень.
  • 08.09.2018 - участь у Всеукраїнському веломарафоні “Залізна сотня”. У складі волонтерів були: Паламарюк М., Карявка С., Семенюк М., Тупота А., Казаку Н., Корець М., Лісовенко О. Учасниками заїзду “Залізна спроба” були Висоцька Сніжана, яка зайняла почесне 5 місце в жіночій категорії та Красільніков Олексій. 
  • 27.09.2019 - влаштування спортивно-туристичних змагань до Всесвітнього Дня туризму. Близько 30 учасників боролися за призові місця, підкорюючи 15 кілометрову трасу, змагаючись у силових вправах, виграючи у завданнях, які розраховані на командну роботу.
  • 09.10.2018 - участь в обласному конкурсі “Юних фотоаматорів”, який дав командам та клубам можливість помірятись силами. Представниками команди були: Паламарюк Максим і Тупота Артем. Після двох днів змагань в різних жанрах фотографії, відбулося нагородження, на якому ми дізналися що зайняли почесне І місце і веземо кубок переможців додому.
  • з 07.12.2018 по 18.05.2019 - була організована група учнів для навчання за сучасним курсом з веб-розробки “Brainbasket”, мета якого - вивести освіту України в сфері інформаційних технологій на новий високий рівень. Кожного тижня наш ментор, Карявка Сергій проводив заняття з курсу. Навчання було створене за зразком європейської моделі освіти. На лекціях учні мали змогу фіксувати головне, а по завершенню - задати питання лектору. Закріпленню теорії слугувала практика - тиждень роботи над власним сайтом. До кінця курсу дійшли не всі, адже ключ до успіху - мотивація. 18 травня був проведений захист робіт, де учасники підбили підсумки, поділилися своїми надбаннями. 
  • з 18.02.19 по 22.02.19 “Всеукраїнська олімпіада з ІТ м. Дніпро”. команда з Кіровоградської області брала участь у Всеукраїнській олімпіаді з ІТ в м. Дніпро, в складі команди два учні з нашої творчої студії: Коваленко Едуард та Паламарюк Максим. участі в олімпіаді передувала складна і послідовна підготовка. Створено складну систему підготовки, виконано сотні завдань. У результаті шаленої боротьби в Максима І місце в Едуарда - ІІІ.
  • 17.04.2019 - обласний семінар вчителів інформатики в галузі “Технології”, у контексті оновлених програм та реалізації концепції “Нової української школи” відбувся на базі КЗ”НВК”№3 із безпосередньою участю творчої студії “Турмалін”, на якому ми представляли деякі напрямки нашої діяльності, основні принципи організації роботи в клубі, досягнення, а також плани на майбутній розвиток.
  • 20.04.2019 - допомога в організації, волонтерство та участь у Всеукраїнському біговому марафоні “White Stones Travel” в м.Кривий Ріг.
  • 29.06.2019 - організація квесту “Заплутані шифри” для учасників клубу, який складався із 7 локацій в Долинській, розрахованих на 2 команд. Для кожної були організовані певні завдання, шифри, які потребували логічного мислення та спортивної швидкості для їхнього виконання. Головною метою було знайти останній пункт, де на учасників чекала смачна польова кухня від Копаниці Олександра та церемонія нагородження команди, яка швидше подолала всі перешкоди. 
  • 21.07.2019 - допомога в організації та волонтерство Всеукраїнського бігового марафону “Black Stones Travel” в м.Кривий Ріг.
  • 14.09.2019 - волонтерство та допомога в організації Всеукраїнського веломарафону “Залізна Сотня”, який проходив у місті Кривий Ріг та залучив до своєї участі більш ніж 600 спортсменів із всієї України.
  • 27.09.2019 - відбувся Всеукраїнський з’їзд директорів гімназій. Було п’ять локацій, однією з яких управляла наша творча група «Турмалін». Участь приймали: Карявка Сергій, Паламарюк Максим, Мартинюк Дарія, Аліфонов Дмитро, Семенюк Мирослава. Головною метою було розкриття всіх напрямків роботи нашої позашкільної діяльності. Ми показали на прикладі що можна легко поєднувати розвиток інтелектуальних та фізичних здібностей: коли літнє сонце тішить нас своїм теплом ми надаємо перевагу велоспорту, туризму, беремо участь у марафонах, а коли приходить холодний подих вітру – докладаємо всіх зусиль, щоб зайняти почесні місця на олімпіадах обласного та Всеукраїнського рівнях. Щоб то не було, але, безперечно, шлях до успіху заключається в постійній мотивації, яка спонукає вийти на новий рівень стати кращим.
  • з 13.10.2019 по 19.10.2019 Школа програмування “Бобер”,  яка проходила в м. Львів, Керівник обласної команди Карявка СС, серед учасників команди і наш Коваленко Е. 
  • 02.11.2019 - участь та допомога в організації Всеукраїнського бігового марафону “Red Stones Trail”, який проходив на кар’єрах Криворіжжя та залучив до своєї участі більш ніж 500 учасників. Мартинюк Дарія та Семенюк Мирослава подолали дистанцію в 13 км, активно здійснювалась допомога під час побудови траси змагання, складання систем фіксації результатів спортсменів.
  • 06.11.2019 - участь в обласному конкурсі з фотомистецтва. Представниками клубу були Семенюк Мирослава та Тупота Артем. Боротьба за перемогу тривала 2 дні, та активною роботою над домашніми роботами. Вона супроводжувалася завданнями різного характеру. Всі команди доклали всіх зусиль, щоб показати кращий результат. По закінченню змагань відбулася церемонія нагородження, під час якої оголосили нас переможцями конкурсу “Юних фотоаматорів” 2019 року. Зважаючи на фінальний результат, організатори запропонували нашій команді взяти участь у Всеукраїнському етапі конкурсу-змагання фотоаматорів влітку 2020 року.
  • 12.11.2019 - участь у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерного мислення “Бобер” 2019 року. 
  • 29.11.2019 - зустріч із студентами Львівської політехніки “Обмін досвідом поколінь”, під час якої було розглянуто безліч прийомів для вирішення олімпіадних задач, а також основи проектування Arduino.
  • 11.12.19. “Захист науково- дослідницьких робіт “Віват Інтелект””, районний етап. Серед учасників: Мартинюк Дарія з роботою “Web - розробка, необмежене джерело творчості та самореалізації для приватного хобі” та Коваленко Едуард з роботою “Життя Конвея”. Надзвичайно цікавий захід, під час якого учні з усього району ділились результатами своїх досліджень, які здійснювались протягом року. Даша і Едуард змогли цікаво та доступно пояснити складні процеси написання програмного коду, Едуард за основу взяв мову програмування С++, а Даша - HTML та CSS. підбиваючи підсумки роботи журі високо оцінила роботи і наші учні посіли відповідні І місця.
16.12.2019. Участь в районній олімпіаді з ІТ, за новою командною методикою приносить 8 призових місць: Коваленко Едуард, Мартинюк Дарія (учні 11 класу, які виконали майже на всі бали завдання та вибороли почесні 1 місця), Шепеленко Дмитро та Крайнєв Максим, мають відповідно І і ІІІ по 10 класам, 9 клас представляли Безщасний Сергій (І місце), Казаку Нікіта (ІІ місце) та Бірчин Владислав (3 місце). 8 класи представляв Тупота Артем, наймолодший учасник команди, який показав достойний результат і має своє заслужене І місце.